Váš stávající klient, nebo potencionální zákazník, surfující na vašich webových stránkách, má k tomu, aby vás oslovil hned několik různých možností. První dvě, ještě nedávno bohatě využívané, tedy pevná telefonní linka a fax jsou v současnosti mrtvé. Fax se prakticky vůbec nevyužívá a telefonovat z pevné linky není praktické, levné ani moderní. A také dnešní doba není o živé osobní komunikaci.
Ale komunikační kanály se velice rychle vyvíjejí a možností, jak se s vámi může zákazník spojit je nespočet. Jsou jimi chytrý telefon, e-mailová korespondence, poptávkový formulář, facebookové stránky, Skype, Viber, nebo třeba i diskusní fórum.
Jednou z nich je komunikace formou online chatu. Komunikace je rychlejší, pružnější a cílená na daného zákazníka v ten správný okamžik. Potencionální zákazník se může ptát, odpovědi na své otázky dostane hned, a přitom nemusí nikomu volat, nebo netrpělivě čekat až mu odpovíte zprávu v e-mailu, nebo třeba na Facebooku.
Online chat tak prakticky nahrazuje roli prodejce v kamenných showroomech, která mnohým zákazníkům při internetovém nakupování chybí. Možná se vám to zdá neosobní, ale tak si to dnešní doba a internetoví uživatelé přejí. A z toho musíme při moderní komunikaci vycházet.
Pokud se k nasazení online chatu na své webové stránky rozhodnete, je třeba mít na paměti, že pro jeho efektivitu je zapotřebí, aby se zákazníkem komunikoval člověk, který dokáže zákazníkům pomoci v jejich rozhodování a dá jim vhodnou odpověď na jejich doplňující otázky. A také by se nemělo zapomínat na adekvátní reakční dobu, která by měla být co nejrychlejší.